About the box

Nem feltétlenül vagyok az in medias res kezdések híve, most mégis ehhez a megoldáshoz folyamodom: a blogomon jártok (Sterling Archer szavaival élve: DUH!), melyet fő érdeklődési körömnek, a popkultúrának tervezek szentelni, és természetesen mindannak, ami ebbe a kategóriába belefér.

waxhuke.jpg

Gondolom, leginkább a sorozatokkal kapcsolatos írásaimat ismeritek (valamint felirataimat és a néhány másik hazai sorozatfüggővel készülő, Limitált Széria névre hallgató podcastemet), de itt picit próbálok majd variálni a jól bevett formulán - amellett, hogy persze a kedvenc szériáimról is írásba foglalom a véleményem -, az aktuálisan általam olvasott könyvekről, megtekintett filmekről vagy éppen végigtolt játékokról is egyaránt értekezem majd.

Mikor Twitteren szavazásra bocsátottam a kérdést, miszerint érdekelne-e titeket egy általam írt, főleg a populáris kultúrával foglalkozó blog, felmerült, mi olyat villanthatok, amit eddig mások nem - azaz van-e létjogosultsága ennek a kezdeményezésnek. A kérdésre nem tudtam kielégítő választ adni, csupán annyit feleltem, hogy mindenképp megpróbálom majd személyesebb vonatkozással felruházni az itt publikált irományaimat... Nos, szerintem úgy illő, ha már most, ebben az első bejegyzésben eszerint a szellemiség szerint járok el.

2008 februárjától, a LOST negyedik évadának indulásától számítom sorozatjunkie-ságom kezdetét, ez volt az első alkalom, mikor "Jim bácsikám" jóvoltából jutottam sorozatepizódhoz. Az azóta eltelt években 60-70 megtekintett sorozattal gazdagodott az a bizonyos paletta (ami évekre lebontva 10-20 sorozat folyamatos követését jelentette + 2-3 régi nagy klasszikus darálását), emellett regényekre és képregényekre, nagy ritkán még játékokra is maradt időm, képes voltam magam stimulálni, illetve szinten tartani anélkül, hogy ez a tanulmányaim vagy a szociális életem rovására ment volna. Nyolc évnek kellett eltelnie, hogy elérjek a pontra, mikor sokkal több a dolgom, mint a szabadidőm és egyszerűen képtelen vagyok tartani az iramot a ránk zúduló kulturális dömpinggel.

Éppen emiatt próbálom jobban megbecsülni, kevésbé gyorséttermi módon megválogatni a popkulturális stimulánsaimat - eleve annyira kiműveltem magam pl. sorozatos téren, hogy 9/10 alatt egy széria sem igazán tud lekötni. Ennek további hozadéka, hogy a már elfogyasztott termékek is más megvilágításba kerülnek, sokukból csak benyomások maradtak, némelyikükből még azok sem. Ez a blog talán az ez utóbbi jelenség által kiváltott szorongásomat hívatott csökkenteni, ugyanis azt akarom, hogy legyen egy tárhely, ahol puszta intuícióknál/140 karakternél jobban kifejtett gondolatoknál több maradjon meg mindazokból a dolgokból, melyekre a szabadidőm egy tetemes részét szánom. Remélem, ti is találtok majd kedvetekre való dolgokat a dobozomban.

Legalább annyira a magam lelki üdvösségéért, mint az esetleges érdeklődők dolgának megkönnyítése kedvéért, linkekkel összegzem az eddig blogposztjaimat - úgy érzem, ennél semmi sem foglalja jobban keretbe az egész kezdeményezést (aztán könnyen lehet, hogy tévedek).

Tehát, az eddigi, más helyek publikált írásaim:

Címkék: meta negyedik fal